Jun 11, 2009

Tips Melayu Boleh Kuruskan Badan

Tips Melayu Boleh Kuruskan BadanMelayu Boleh Blog menyediakan tips untuk anda supaya boleh menurunkan berat badan dan kuruskan badan, tipsnya ialah menyertai Gym yang sempurna. Jadi, jika anda ingin menurunkan berat badan, anda haruslah mengamalkan diet yang sihat supaya anda boleh membakar lemak dan membina otot. Salah satu cara terbaik untuk melakukannya adalah dengan menyertai Gym. Gyms ada dalam pelbagai bentuk dan ukuran, dan mungkin ada sejumlah Gyms di kawasan anda. Menyertai Gyms mungkin akan mengeluarkan belanja yang mahal, jadi cukup penting untuk anda berhati-hati mempertimbangkan semua Gyms berdekatan rumah anda dan memilih yang terbaik supaya hari-hari anda boleh digunakan untuk latihan menurunkan berat badan.

Tidak dinafikan bahawa masalah berat badan boleh menggugatkan keyakinan wanita-wanita dan gadis melayu. Jadi, perkara pertama yang harus dipertimbangkan ketika anda mencari gyms ialah mempunyai pelatih. Ini penting kerana jika anda mengambil kelas atau bekerja dengan pelatih peribadi, anda boleh memastikan bahawa anda sedang bekerja dengan seseorang yang berpengalaman dan akan menceritakan yang terbaik dari kebiasaannya.

Selain itu, anda juga harus melihat pada peralatan yang tersedia untuk anda gunakan dengan selamat dan masa di gym yang sesuai. Sebuah gym yang hanya memiliki satu masa pekerjayaan mungkin membosankan dan bukan pilihan terbaik kerana anda terpaksa berdiri di gym untuk mendapatkan peralatan dalam masa yang singkat. Anda juga akan merasakan bahawa jadual latihan terganggu jika Gyms buka dalam masa yang singkat. Sangat penting untuk mencari tempat yang boleh membenarkan anda mempunyai waktu yang banyak untuk anda.

Malah, kebersihan juga harus di beri perhatian. Semua Gyms seharusnya menyediakan lawatan di fasilitas yang minima atau percuma untuk melihat sendiri ruang gyms tersebut. Jika tempat latihan kotor, besar kemungkinan anda mudah untuk dijangkiti penyakit. Mereka harus menyediakan pekerja untuk memastikan almari bersih dan menyediakan produk untuk mencegah bakteria setelah selesai menggunakan Gyms.

Akhir sekali, anda haruslah memeriksa yuran keahlian. Beberapa Gyms mengenakan bayaran keahlian untuk tahunan melalui kredit card atau mengirim invois setiap bulan. Jadi, lakukan apa yang sesuai untuk anda. Anda boleh berhenti membayar ratusan ringit untuk keahlian Gyms, jadi ianya sangat penting untuk mencari Gym yang sesuai dengan kehendak anda. Walaupun dekat dengan rumah anda, tapi jika yang jauh memberikan lebih baik, kenapa tidak untuk menyertainya.

1 comment:

  1. sape tau kat mane ader gym class dekat area setapak or taman melawati??? pls do inform me ok, my email lynxlinz@yahoo.com...nak pegy sesangat nih, jhhehehehee...

    ReplyDelete